zaterdag 1 maart 2014

DIY kussen

Ben je benieuwd hoe je dit super leuke schattige kussentje maakt ? Lees dan gauw vedder !

Wat je nodig heb :
- een (oud) leuk laken (action )
- kussenvulling ( hobby winkel )
- naaimachine, kan ook met naald en draad alleen duurt het wat langer

Ik heb het laken bij de Action gekocht . Het laken kostte 10 euro.

Laten we gauw beginnen !

Pak je laken en vouw em zo uit dat je een groot stuk er uit kan knippen.


als je een groot stuk eruit het geknipt dan kunnen we aan het echte werk beginnen .. verzin een leuke vorm voor je kussentje, als je dat heb gedaan teken je de vorm  op de achterkant van het laken. In dit geval heb ik gekozen voor een hartje omdat ik dat toch wel het leukste vond. Als je het heb getekent dan ga je het uitknippen. Je moet twee de zelfde vormen hebben, dus je kan ze gewoon overtrekken of het laken dubbel vouwen en dan knip je de lijn uit en dan heb je twee dezelfde vormen.
als dat is gelukt heb je 2 de zelfde hartjes..
ik heb gekozen om de hartjes een rafelig uiterlijk gegeven, dat leek me ook wel erg leuk om te                          proberen !
 leg de hartjes zo op elkaar dat je de teks goed ziet en leg ze niet binnenstebuiten ! leg de hartjes dan goed op elkaar en dan ga je naaien, ik heb voor de naaimachine gekozen omdat me dat toch het makkelijkst leek maar je kan het natuurlijk ook met naald en draad doen..
als je de hartjes gaat naaien laat dan een gedeelte open want daar moet je de kussenvulling in stoppen.

  Als je het grootste stukje gestikt heb dan heb je als goedis een stuk open gelaten waar je de kussenvulling in kan doen..
Je pakt de kussenvulling en stop het voorzichtig in je opening van je kussen, als dat gelukt is dan moet je het stuk dicht maken. Je gaat gewoon weer vedder met naaien.
Als dat allemaal is gelukt heb je nu zelf een super lief leuk schattig kussentje gemaakt op leuk op je bed neer te leggen of op de bank bijvoorbeeld. Ik hoop dat jullie wat aan deze DIY hebben , nog meer DIY'S zien ? of heb je het ook zelf gemaakt ? Stuur dan vooral even een foto naar ons , via de comments of Instagram @dasbeautyblog .

liefs,
Daphne en Amber xx

1 opmerking: